دانلود جزوه بیوشیمی کلیه [منابع علوم پایه]|آب و الکترولیت ها و ناهنجاری های اسید و باز- pdf

جزوه بیوشیمی کلیه

دانلود جزوه بیوشیمی کلیه (منابع علوم پایه) pdf

جزوه بیوشیمی کلیه مربوط به دروس علوم پایه پزشکی می باشد. در دو فایل pdf با کیفیت بالا تهیه شده است.

شامل مباحث:

آب و الکترولیت ها در 16 صفحه

ناهنجاری های اسید باز در 13 صفحه

دانلود فایل

 

 

 

بیوشیمی کلیه، یا همان بیوشیمی مولکولی، شاخه‌ای از علوم زیستی است که به مطالعه مولکول‌های بیولوژیکی، نظیر پروتئین‌ها، نوکلئیک‌اسیدها، کربوهیدراتها، و لیپیدها و نحوهٔ تعاملات آنها در سلول‌های زنده می‌پردازد. این رشته با ترکیبی از شیمی و زیست‌شناسی مولکولی سعی در درک عملکرد و واکنش‌های بیولوژیکی سلولی دارد. بیوشیمی کلیه نقش بسزایی در پیشرفت تکنولوژی‌های پزشکی، بهبود درمان‌های بیماری‌های ژنتیکی و عملکرد بهتر داروها بازی می‌کند.

 

در دانشگاه‌های ایران، درس‌های بیوشیمی کلیه معمولاً به دو بخش تئوری و عملی تقسیم می‌شوند. در بخش تئوری، دانشجویان با اصول و مبانی بیوشیمی مولکولی آشنا می‌شوند، از جمله ساختار و عملکرد مولکول‌های بیولوژیکی، مکانیسم‌های واکنش‌های آنها و اهمیت آنها در سلول‌های زنده. در بخش عملی، دانشجویان با روش‌های آزمایشگاهی بیوشیمی کلیه آشنا می‌شوند و مهارت‌های عملی لازم برای کار در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و پژوهشی را کسب می‌کنند.

 

علاوه بر آن، بیوشیمی کلیه در تحقیقات پیشرفته بسیاری در حوزه‌هایی نظیر ژنتیک مولکولی، بیوانفورماتیک، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، و داروسازی نقش بسزایی دارد. این حوزه‌ها به عنوان تلاش‌هایی برای درک بهتر از ساختار و عملکرد سلول‌ها و مولکول‌های بیولوژیکی، توسعه داروهای جدید و بهبود فناوری‌های پزشکی بهره‌برداری می‌شوند.

 

لینک های مرتبط:

دانلود جزوه [بیوشیمی بالینی] (منابع علوم پایه) | مربوط به دروس علوم پایه پزشکی

 

 

 

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پيوندها
Designed By irjozveh Copyright © 2020